SEO to klasyczne pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach, czyli sposób na to, żeby Twoja strona pojawiła się jak najwyżej w wynikach Google (lub innej wyszukiwarki), kiedy ktoś czegoś szuka.
Można to porównać do wyścigu o uwagę — tysiące stron chce być pierwsze, a SEO to sztuka pokazania wyszukiwarce, że to właśnie Twoja treść najlepiej odpowiada na pytanie użytkownika.
Żeby to osiągnąć, trzeba zadbać o kilka rzeczy:
słowa kluczowe – czyli frazy, które ludzie wpisują w wyszukiwarkę,
strukturę i treść strony – by była czytelna i dobrze opisana,
linki – które pokazują, że inni Ci ufają,
i techniczne aspekty – żeby strona ładowała się szybko i działała poprawnie.
W efekcie, gdy ktoś wpisze np. „najlepsza pizza w Krakowie”, to właśnie Twoja pizzeria ma szansę pojawić się na górze listy.
Czyli SEO to po prostu sposób na to, żeby Google Cię zauważyło, zrozumiało i poleciło dalej.
